Wyjazd do Świętokrzyskiego Parku Narodowego

Członkowie Koła SITLiD przy Nadleśnictwie Jedwabno w dniach 5-8.06.2014 roku wzięli udział w wyjeździe szkoleniowo-poznawczym do Nadleśnictwa Zagnańsk oraz Świętokrzyskiego Parku Narodowego.

Pierwszego dnia pobytu gościliśmy w Nadleśnictwie Zagnańsk, gdzie gospodarze prezentowali specyficzne dla Puszczy Jodłowej rodzaje rębni, odnowienia naturalne oraz zabiegi pielęgnacyjne. Nadleśnictwo Zagnańsk jako jedno z nielicznych w Polsce prawie w 100% bazuje na naturalnych odnowieniach głównie jodły, buka i świerka. Obejrzeliśmy również największą atrakcję przyrodniczą Zagnańska – Dęb Bartek, którego wiek szacowany jest na 700-1000 lat. Kolejnym punktem wycieczki był Rezerwat „Zachełmie”,na terenie którego znajduje się rozległe wyrobisko dolomitu dewońskiego ze śladami pierwszych zwierząt lądowych – tetrapodów.

Drugi dzień stał pod znakiem Świętokrzyskiego Parku Narodowego, gdzie wędrowaliśmy ścieżką dydaktyczną do charakterystycznych dla Gór Świętokrzyskich gołoborzy. Następnie zwiedziliśmy muzeum przyrodnicze ŚPN oraz klasztor Ojców Oblatów. Wieczorem odwiedziliśmy słynną Jaskinię Raj, jedną z najpiękniejszych jaskiń krasowych naszego kraju.

Członkowie Koła SITLiD przy Nadleśnictwie Jedwabno, już po raz piąty brali udział w wyjeździe do kolejnego z polskich parków narodowych. W ten sposób zwiedziliśmy do tej pory Biebrzański, Bieszczadzki, Białowieski, Karkonoski i Świętokrzyski Park Narodowy.